Saturday, June 20, 2009

Bagai hidup nak..mati tak mau

Sekian lama menyepi..kini aku muncul kembali.

Kekangan masa dek bebanan tugasan yang perlu dipikul bertambah seiring hari bersama usia.
Mana mungkin kita berkata semakin bertambah usia semakin kurang bebanan tugasan yang perlu dilakukan? Hakikatnya semakin berusia, semakin hampir diri kita dengan rumah di dala bumi. Amalan perlu ditambah, bekalan perlu diisi, tanggunjawab didunia tidak boleh disambil lewakan...Pendekkata, tak ada rehat selagi usia dikandung badan.

Sebagai PEMIMPIN, rakyat semakin hari semakin bertambah. Permasalahan kian merumitkan, tanggungjawab jua semakin berat, waktu yang panjang terasa bagai di pendekkan..fuuh

Sebagai SUAMI atau ISTERI. Anak-anak semakin membesar. Keperluan keluarga semakin bertambah. Kehendak anak-anak smakin tinggi. Persediaan untuk masa hadapan anak-anak perlu digiatkan..

Sebagai PELAJAR..cabaran hidup semakin mencabar, dunia yang sedang dilalui semakin hari seperti semakin sukar..desakan dan tekanan semakin merisaukan..mampukah aku???

Kita adalah segalanya yang telah, akan dan sedang kita lalui. Semoga kita tetap teguh, kuat dan sabar dalam mengharungi uian dan dugaan ini insya Allah

No comments: